ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: رشد جمعیت بسیار کم شده است| کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی سه دهک

  • کد خبر: ۱۰۷۹۱۵
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
وزیر بهداشت: رشد جمعیت بسیار کم شده است| کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی سه دهک
وزیر بهداشت با اشاره به تصویب بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی برای اجرای بیمه همگانی، میزان پرداخت از جیب سه دهک پایین درآمدی را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی امروز در آیین گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که در تاریخ کشورمان فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم، اما حوزه سلامت در تاریخ بعد از انقلاب شکوفا شده است، گفت: امروزه توانسته‌ایم از نظر دانش حوزه سلامت در قله قرار بگیریم، در زمان شاهنشاهی به غربی‌ها وابستگی زیادی داشتیم و کوچک‌ترین خدمات درمانی را باید خارج از کشور انجام می‌دادیم و پزشکان از کشور‌های مجاور وارد کشور می‌شدند و خدمات بی‌کیفیت ارائه می‌دادند؛ اما رشد علمی ما بعد از انقلاب صورت گرفت و همه خدمات پزشکی به مردم ارائه می‌شود و کشور‌های مجاور نیز برای درمان خود به ایران مراجعه می‌کنند و در سلول‌های بنیادی جزو ۵ کشور نخست دنیا هستیم.

وی افزود: شرایط تهاجم ویروس کرونا برای همه یکسان بود و برای همین معیار خوبی برای سنجش قدرت کشور‌ها بود؛ بزرگ‌ترین قدرت کشور‌ها نیروی انسانی است و در کرونا علی‌رغم اینکه در تحریم شدیدی قرار داشتیم، اما کادر سلامت، بسیار با قدرت عمل کردند و تا امروز حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کردیم و هیچ بیمارستانی پشت در‌های بیمارستان‌ها نماند در حالی که در برخی کشور‌های اروپایی کادر درمان حاضر نبودند بر بالین بیمار حاضر شوند.

وی ادامه داد: بعد از استقرار دولت مردمی، مبارزه با کرونا به عنوان اولویت دولت قرار و واکسیناسیون شتاب گرفت و ما فکر می‌کردیم باران واکسن بیاید، اما سیل واکسن آمد و روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق انجام می‌دادیم و در واکسیناسیون نسبت به جمعیت رکورد جهانی زدیم.

وزیر بهداشت با بیان این‌که ۱۴۹ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده، درباره علل موفقیت ایران در کنترل کرونا بیان کرد: واکسیناسیون گسترده در حجم بالا و مدت کوتاه و نوع واکسن‌های تزریق شده که عمدتا از ویروس کشته شده و پروتئین نوترکیب بود استفاده کردیم و در آمریکا از واکسن مبتنی بر "ام ار ان ای" استفاده شد، اما تجربه ثابت کرد که کشور‌هایی که از واکسن‌های "ویروس کشته شده" و "پروتئینی" استفاده کردند موفق‌تر بودند.

وی با بیان این‌که ضعف‌هایی در حوزه توانبخشی داریم، خاطرنشان کرد: باید به سالمندانی که نیاز به خدمات توانبخشی دارند این خدمات به خوبی ارائه شود.

متاسفانه رشد جمعیت بسیار کم شده و جوانی جمعیت به مخاطره افتاده است. ما قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت تشکیل دادیم و جلسات مرتب داریم و همانطور که وزارت بهداشت از عوامل کاهش جمعیت در گذشته بوده باید امروز به افزایش جمعیت کمک کند.

وی با بیان این‌که گسترش بیمه‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است، بیان داشت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای بیمه همگانی تصویب شد؛ از روز گذشته سه دهک پایین درآمدی شامل بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، ما ۴۰۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهر‌ها را در سال گذشته بیمه کردیم و ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب توانستیم بیمه همگانی را کاملا اجرایی کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از سه دهک پایین ۵ درصد فرانشیز در بخش بستری و در بخش سرپایی ۱۵ درصد فرانشیز گرفته می‌شود و برای سایر افراد نیز خوداظهاری و آزمون وسع انجام می‌شود. نباید کسی به دلیل مسائل مالی از درمان بیماری خود باز بماند.  

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر نیز ار طریق ارزیابی وسع بیمه می‌شوند، گفت: خدمات درمانی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شده و میزان پرداختی در بخش سرپایی ۱۵ درصد است.

عین‌اللهی با اشاره به توزیع نیرو در مناطق محروم بیان داشت: در سال جاری سهمیه خاصی برای بومی‌های مناطق محروم داده شده و اختیار به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده که با برگزاری آزمون، پزشکان را بومی‌گزینی کنند؛ در سال گذشته و پیش از استقرار دولت سیزدهم یک‌چهارم ظرفیت‌های دستیاری پزشکی خالی ماند که امسال تلاش می‌کنیم پر شود.

وی با اشاره به این‌که پنج شهرک علمی فناوری دانش‌بنیان در حال تاسیس است، گفت: تعرفه پرستاری نیز بعد از ۱۴ سال اجرایی شد و پرستاری در منزل به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها در حال اجراست. متاسفانه شرکت‌های خدماتی، خدمات پرستاری درمنزل را به صورت علمی انجام نمی‌دهند و این وضعیت ساماندهی خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته منابع مالی پایدار برای ما تامین نشده، یادآور شد: بنا داریم امسال ۳۰۰۰ مرکز بهداشتی را بنا کنیم و امسال مجلس تصویب کرد که یک درصد ارزش افزوده را به صورت ماهانه به ما بدهند که برنامه داریم شبکه بهداشتی را از محل این منابع تکمیل و تقویت کنیم. همچنین وام ۹۰ میلیون دلاری از بانک جهانی گرفته‌ایم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->